Η τέχνη της φόρμαςΓροθιά Ένωσης Καρδιάς και Μυαλού (心意拳 - Xīn Yì Quán - Σιν Γι Τσουάν)έχει τις ρίζες της στις αρχές της δεκαετίας του 1100 μ.Χ. κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Σονγκ (宋 - Sòng, 960 - 1279 μ.Χ.) και συνδέεται με την ιστορική φιγούρα του στρατηγού Γουέ Φέι (岳飞 - Yuè Fēi, 1103 - 1142 μ.Χ.), αν και λέγεται ότι είναι εμπνευσμένη από τον διάσημο δάσκαλο πολεμικών τεχνών Τζι Λονγκ Φανγκ (姬龍峰 - Jī Lóng Fēng) γνωστός και με το όνομα Τζι Τζικούα (姬際可 - Jī Jìkě), απόγονο της οικογένειας Τσεν που έζησε στην επαρχία Σάνσι (陕西 - Shǎnxī) της Κίνας στις αρχές του 1.600 μ.Χ. Αυτός θεωρείται ότι δημιούργησε τη μορφή «Γροθιά Έξι Αρμονιών της Καρδιάς και του Μυαλού» (六合心意拳 - Liùhé Xīn Yì Quán - Λιoxούα Σιν Γι Τσουάν) για την προστασία σε καιρό ειρήνης. Αρχικά, υπήρχαν μόνο έξι στιλ. Αργότερα, o μαθητής του ναού Σαολίν Τζι Σανγκ (子升 - Zǐ Shēng) το ανέπτυξε σε δέκα στιλ. Κατά τη διάρκεια της περιόδου, συμπληρώθηκε και βελτιώθηκε από διάσημους δασκάλους πολεμικών τεχνών όπως ο Τζούε Γιουάν (覺遠 - Jué Yuǎn) και ο Πάιγιου Φανγκ (白玉峰 - Báiyù Fēng) και διατυπώθηκε σε 45 στιλ. Βέβαια φημολογείται ότι η συγκεκριμένη φόρμα δημιουργήθηκε από τον παλαιότερο πολεμιστή μοναχό Τα Μο (達摩 - Dá Mó) του ναού Σαολίν στη βόρεια δυναστεία των Γουέι (魏 - Wèi, 420 - 581 μ.Χ.).
Έτσι φαίνεται ότι η συγκεκριμένη μορφή βασίζεται στη διασύνδεση μεταξύ καρδιάς και πνεύματος, κάτι που ενισχύεται από την ίδια την ονομασία της. Παρότι η τέχνη αυτή εμπεριέχει τις ιδέες των έξι αρμονιών και του Τσι (气 - Qì), βασίζεται αρκετά σε κάποια χαρακτηριστικά των κινήσεων των ζώων, αλλά και σε ορισμένες παραδοσιακές ιδέες για τις πολεμικές τέχνες, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την άσκηση και εφαρμογή της δύναμης. Όταν ο μαθητής μαθαίνει αυτή τη φόρμα πρέπει να γνωρίσει και να μάθει την πνευματικότητα και τις δεξιότητες των αρπακτικών ζώων στην πυγμαχία, και πρέπει επίσης να μελετήσει τα ζώα και να γίνει φίλος μαζί τους.
Τα χαρακτηριστικά αυτής της φόρμας είναι ότι ο νους οδηγεί το τσι, έχει το τσι για να καταστρέψει τη δύναμη, το μυαλό και η καρδιά συνδυάζονται, το τσι και η δύναμη συνδυάζονται και τα τρία συνδυάζονται σε μια δράση. Όταν η κίνηση είναι σε κίνηση, το τσι εκπέμπεται από την ηβική περιοχή (丹田 - Dāntián - Ταντιέν) και δεν υπάρχει απεριόριστη απόκριση σε αυτό. Γνωστό και ως συνδυασμός σοφίας και ικανότητας, η μίμηση μπορεί να κερδίσει εκατό μάχες. Οι τεχνικές του Σιν Γι Τσουάν εξελίσσονται επίσης στην ανάπτυξη. Στην αρχή, προοριζόταν μόνο να γίνει σκόπιμα. Άκαμπτο και ακόμα μαλακό, συμπιέζονται μεταξύ τους, αλλά προτιμούν το μαλακό εσωτερικό στιλ.
Το Σιν Γι Τσουάν μαζί με το Tάι Τσι Τσουάν (太极拳 - Tài Jí Quán) και το Πάκουα Τσουάν (八卦拳 - Bāguà Quán) αποτελούν από την αρχαιότητα τις τρεις κορυφαίες πολεμικές τέχνες της Κίνας.
Η μέθοδος της φόρμας χαρακτηρίζεται από «εσωστρέφεια» και η αλλαγή του σχήματος προέρχεται από την επιρροή της εσωτερικής δύναμης. Επομένως, η εσωτερική δύναμη δίνει σημασία τόσο στο περιεχόμενο όσο και στην τέχνη. Η παραμόρφωση είναι η έκφραση της δύναμης και η δύναμη είναι η πηγή της παραμόρφωσης, και η εξάσκηση στη συγκεκριμένη φόρμα ουσιαστικά καλλιεργεί την εσωτερική δύναμη.
Ένα ρητό λέει ότι«Μπορείς να εξασκηθείς σε τρεις στάσεις σε μια μέρα, αλλά είναι δύσκολο να μάθεις μια δύναμη σε τρία χρόνια».
Το Σιν Γι Τσουάν αναφέρεται συλλογικά στη δύναμη ως «ακτινοβολία» και «πρόσβαση». Η ακτινοβολία αναφέρεται στην κατεύθυνση της δύναμης και η πρόσβαση αναφέρεται στην εφαρμογή της δύναμης. Επομένως, υπάρχουν έξι αρχές της δύναμης και τρεις μέθοδοι της δύναμης. Σπρώξιμο προς τα πάνω, σπρώξιμο προς τα κάτω, στρίψιμο αριστερά, στρίψιμο δεξιά, στρίψιμο προς τα εμπρός και τράβηγμα πίσω. Κάθε μία από τις έξι κινήσεις έχει διάφορες δυνάμεις, όλα αυτά βασίζονται στην κατεύθυνση της δύναμης, που μπορούμε να πούμε ότι είναι ποικίλη και πανταχού παρούσα.
Το στιλ μάχης της φόρμας Γροθιά Ένωσης Καρδιάς και Μυαλού είναι πολύ άγριο αφού προήλθε από το πεδίο της μάχης. Η αλλαγή του σχήματος του σώματος αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της φόρμας.
Οι γροθιές που εκτελεί ο ασκούμενος στη φόρμα είναι σπάνια επίπεδες, περιέχουν πάντα τη δύναμη της κλίσης προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Πρέπει να είναι συμπαγείς στο σχήμα του σώματος. Στην πραγματική μάχη δεν είναι ένα απλό χτύπημα, αλλά μέσω αλλαγών των στάσεων του σώματος επιτυγχάνεται η απόκτηση ορμής - διάδοσης, δηλαδή, συγκράτηση του σώματος. Η λέξη «Σου Τζαν» (束展 - Shù Zhǎn) περιγράφει ότι ολόκληρη η ανθρώπινη φιγούρα είναι σαν ένα ελατήριο που συνθλίβεται και αναπηδά ξαφνικά, ή σαν ένα χαλύβδινο καλώδιο που σπάει ξαφνικά. Ενώ χτυπάτε τον αντίπαλο προς τα εμπρός, έχει ως αποτέλεσμα η δύναμη να πηγαίνει προς τα πάνω ή να σπάει προς τα κάτω.
Στις 7 Ιουνίου 2008 η φόρμα Γροθιά Ένωσης Καρδιάς και Μυαλού εγκρίθηκε από το Κρατικό Συμβούλιο για να συμπεριληφθεί στη δεύτερη παρτίδα της εθνικής λίστας άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.