Iστορία 历史

Η Αίθουσα των Ουράνιων Βασιλέων (天王殿)

Η Αίθουσα των Ουράνιων Βασιλέων (天王殿 - Tiān Wáng Diàn - Τιέν Γουάνγκ Τιέν) βρισκόταν στο τέλος του Δάσους με τις Πέτρινες Στήλες (碑林 - Bēi Lín - Μπέι Λιν). Πίσω από αυτό βρίσκεται η Αίθουσα του Σακυαμούνι (大雄殿 - Dà Xióng Diàn - Τα Σιόνγκ Ντιέν) και Βιβλιοθήκη ή Αίθουσα Ντάρμα (藏经阁 - Cáng Jīng Gé - Τσανγκ Τσινγκ Γκούα). Οι τρεις αίθουσες προσθέτουν λάμψη και ομορφιά η μία στην άλλη και συχνά αναφέρονται ως oi «Tρεις Mεγάλες Aίθουσες». Δυστυχώς, και τα τρία αυτά σημαντικά κτίρια κάηκαν στην φωτιά του 1928 και σήμερα βλέπουμε νεότερες ανακατασκευές τους.

Η αρχιτεκτονική της Αίθουσας των Ουράνιων Βασιλέων ανήκει στην περίοδο της δυναστείας Τσινγκ (清 - Qīng, 1644 - 1911 μ.Χ.). Οι δύο πλαϊνές είσοδοι είναι αντίστοιχες της κεντρικής εισόδου. Από τα σκαλιστά βάθρα του πέτρινου κατωφλιού, μόνο τριάντα επέζησαν της φωτιάς.

Σύμφωνα με τις φωτογραφίες του κτηρίου πριν από την πυρκαγιά, το κτίριο αποτελούνταν από πέντε δωμάτια με διπλές μαρκίζες. Έτσι απεικονίζεται και στις εικόνες της Αίθουσα των Λευκών Μανδύων (白衣殿 - Bái Yī Diàn - Μπάι Γι Ντιέν).

Σύμφωνα με τη γραπτή παράδοση, μπροστά από την πόρτα υπήρχαν δύο πολεμιστές Τσιν Γκανγκ Λι Σι* (金剛力士 - Jīn Gāng Lì Shì, κυρ: Διαμαντένιοι Δυνατοί Άντρες) ή Βάτζρας (λατ: Vajra) και Τέσσερις Ουράνιοι Βασιλιάδες** (四大天王 - Sì Dà Tiān Wáng - Σι Τα Τιέν Γουάνγκ) που φρουρούσαν την πίσω πόρτα. Στην πρόσφατη ανακατασκευή όλα τα αγάλματα έχουν αποκατασταθεί.

Στον εξωτερικό τοίχο, κατά τη διάρκεια της δυναστείας Τσινγκ, κρεμόταν μία πινακίδα με έξι κινεζικούς χαρακτήρες που έγραφαν «Γνήσια Γενέτειρα του Βουδισμού».

 

*Τσιν Γκανγκ Λι Σι (金剛力士 - Jīn Gāng Lì Shì): κυριολεκτικά σημαίνει Διαμαντένιοι Δυνατοί Άντρες. Τα κοινά κινεζικά ονόματα των δύο φρουρών είναι Χενγκ Τζιανγκ (哼將 - Hēng Jiāng) και Χα Τζιανγκ (哈將 - Hā Jiāng). Ο Χενγκ Τζιανγκ στέκεται αριστερά της πύλης και ο Χα Τζιανγκ δεξία.

**Τέσσερις Ουράνιοι Βασιλιάδες (四大天王 - Sì Dà Tiān Wáng - Σι Τα Τιέν Γουάνγκ): είναι θεϊκά όντα, που σύμφωνα με έναν αρχαίο Ινδικό μύθο φρουρούσαν τους πρώτους έξι ουρανούς στη μέση του όρους Σουμερού, το οποίο θεωρούνταν το κέντρο του ανθρώπινου κόσμου. Οι κινέζοι υιοθέτησαν αυτόν τον μύθο. Για τους Κινέζους οι τέσσερις θεοί ήταν τέσσερις θεϊκοί φύλακες, ο καθένας υπεύθυνος για το ένα τέταρτο του κόσμου. Ονομάστηκαν αντίστοιχα:

Τσι Γκουό (持國 - Chí Guó), o φύλακας του κράτους, στα ανατολικά, ντυμένος στα λευκά και κρατώντας ένα φίδι,

Γκουάνγκ Μου (廣目 - Guǎng Mù), ο μάντης, στην Δύση, ντυμένος με κόκκινο ρούχα και κρατώντας ένα μεταξωτό σχοινί,

Ζανγκ Τζανγκ (增長 - Zēng Zhǎng), o φύλακας της ανάπτυξης, στον νότο, ντυμένος με μπλε ρούχα και  κρατώντας ένα σπαθί και ο

Τόου Γουέν (多聞 - Duō Wén), ο φυλακας της γνώσης, στον Βορρά, ντυμένος στα πράσινα ή στα κίτρινα και  κρατώντας μια ομπρέλα.

Εναλλακτικά των χρωματιστών ενδυμάτων, οι ουράνιοι βασιλείς μπορεί να απεικονιστούν με το ανάλογο χρώμα ως χρώμα δέρματος.

Γνωστοί και ως Χανγκ Χα Αρ Τζιάνγκ (哼哈二将 - Hēng Hā Èr Jiàng, κυρ: Οι Δύο Στρατηγοί Χανγκ και Χα), τα δύο αγάλματα των θεοτήτων-φυλάκων των πυλών αποτρέπουν με την παρουσία τους την είσοδο των κακών επιρροών και ενθαρρύνουν τις καλές να εισέλθουν. Κατάγονται από τη βουδιστική θεότητα Βατζραπάνι (λατ: Vajrapani), η οποία προέρχεται με τη σειρά της από τον Έλληνα ημίθεο Ηρακλή, μέσω της ελληνιστικό - βουδιστικής πολιτιστικής ανάμειξης του 5ου και 4ου π.Χ. αιώνα στην περιοχή της Βακτριανής, ύστερα από την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 334 π.Χ. και την κατάκτηση της περιοχής το 256 π.Χ.

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Ο Ναός Σαολίν (少林寺)