Iστορία 历史

Οι Τέσσερις Μαθητές και ο Μυελός του Σαολίν

“Ποιο είναι πάνω από τα λόγια; Η πράξη.
Ποιο είναι πάνω από την πράξη; Η σιωπή.”
                                                
 
Μια πληθώρα στηλών του 13ου και του 14ου αιώνα, όπως και το βιβλίο «Αρχείο της Μετάδοσης της Λυχνίας (της Περιόδου Τσινγκ Ντε)» (景德傳燈錄 - Jǐng Dé Chuán Dēng Lù - Τσινγκ Ντε Τσουάν Ντανγκ Λου) του 11ου αιώνα αναφέρουν την ακόλουθη ιστορία:

Ο Τα Μο (達摩 - Dá Mó) είχε τέσσερις μαθητές που έμεναν κοντά του. Τον μοναχό Ντάο Φου (道福 - Dào Fú), τον μοναχό Ντάο Γιού (道裕 - Dào Yù), τη μοναχή Τζονγκ Τσι (总持 - Zǒng Chí) και τον μοναχό Χούι Κο (慧可 - Huì Kě).

Μετά από χρόνια, ο Τα Μο επιθυμούσε να επιστρέψει στη Δύση, στην Ινδία κι έτσι κάλεσε τους μαθητές του λέγοντας:

«Ο χρόνος είναι κοντά, ο καθένας από εσάς θα πρέπει να πει τι έχει επιτύχει».

Ο μαθητής Ντάο Φου απάντησε:

«Όπως βλέπω, ο Δρόμος (道 - Dào - Ντάο) συνίσταται στο να μη συνδέεται με τις γραφές και να μην είναι μακριά από τις γραφές».

Ο Τα Μο είπε:«Έχεις αποκτήσει το δέρμα μου».

Η Τζουνγκ Τσι είπε:

«Η κατανόησή μου τώρα είναι σαν τη χαρά να δούμε τη γη του Βούδα: την αισθάνεσαι με την πρώτη ματιά, αλλά όχι με τη δεύτερη».

«Έχεις πάρει τη σάρκα μου», απάντησε ο Τα Μο.

O Ντάο Γιου είπε:

«Τα τέσσερα στοιχεία είναι στη ρίζα τους άδεια και τα πέντε στοιχεία δεν έχουν καμία ύπαρξη, από τη δική μου άποψη, δεν υπάρχει ούτε ένα Ντάρμα που θα μπορούσε να επιτευχθεί».

Ο Τα Μο είπε:«Έχεις πάρει τα οστά μου».

Τέλος, ο Χούι Κο, αφού τον χαιρέτησε, στάθηκε στη θέση του και δεν είπε τίποτα. Ο δάσκαλος είπε:«Έχεις πάρει τον μυελό μου».

Στην περίοδο Σονγκ (宋 - Sòng) η κατάταξη των μαθητών του Τα Μο εκφράζεται μεταφορικά. Έτσι, η σιωπηρή απάντηση του Χούι Κο που κερδίζει τον «μυελό» του, κερδίζει την ουσία των διδαχών του. Αιώνες αργότερα οι λέξεις πήραν ριζικά διαφορετική ερμηνεία. Με την ανάπτυξη της πολεμικής παράδοσης Σαολίν ο «μυελός» θεωρήθηκε ότι αναφερόταν κυριολεκτικά στο ίδιο το εγχειρίδιο Σι Σουέι Τζινγκ (洗髓经 - Xǐ Suǐ Jīng - Πραγματεία για την κάθαρση μυελού/εγκεφάλου), το οποίο ο Τα Μο είχε παραδώσει στον μαθητή του. Εκτιμώντας την αξία της διδαχής του Τα Μο, αυτή η πραγματεία παρέμεινε κρυμμένη στον ναό Σαολίν για περισσότερο από μια χιλιετία και δημοσιεύτηκε μόνο τον 17ο αιώνα.

Το Τσι ρέει σε πέντε επίπεδα: 1. Το δέρμα: σε μερικές ασκήσεις Τσι Κουνγκ ο ασκούμενος νιώθει σαν απειροελάχιστα έντομα να διατρέχουν το δέρμα. Αυτό είναι το Τσι που ρέει στο επίπεδο του δέρματος. 2. Η σάρκα: καθώς το Τσι πηγαίνει βαθύτερα, ρέει κατά μήκος της σάρκας και των μυών. 3. Οι Μεσημβρινοί: στη συνέχεια, το Τσι κατευθύνεται στους μεσημβρινούς, όπου ρέει μέσα στους δώδεκα πρωτεύοντες και τους οκτώ έκτακτους μεσημβρινούς. Οι μεσημβρινοί, οι οποίοι είναι αόρατοι, σχηματίζουν ένα πολύπλοκο ενεργειακό δίκτυο μέσω του σώματος που ονομάζεται «Κύκλος του Μικρού Σύμπαντος». 4. Τα Όργανα: από τους μεσημβρινούς το Τσι ρέει στα εσωτερικά όργανα. 5. Τα οστά και ο μυελός: τέλος, το Τσι ρέει στο βαθύτερο επίπεδο, στα οστά και τον μυελό, ο οποίος σύμφωνα με την κινεζική ιατρική περιλαμβάνει και τα νεύρα. Υπό αυτή την οπτική είναι κατανοητό το γιατί ο Τα Μο είπε στους δύο μαθητές του ότι έχουν το δέρμα και τη σάρκα του, ενώ στον Χουί Κο, τον καλύτερο μαθητή του, είπε: «έχεις επιτύχει τον μυελό μου».

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Δυναστείες Wèi (魏), 420 μ.Χ. - 581 μ.Χ.