Τέχνη 武

Η Γροθιά της Λεοπάρδαλης που Τρέπεται σε Φυγή (豹竄拳 - Bào Cuàn Quán)

Η φόρμα ηΓροθιά της Λεοπάρδαλης που Τρέπεται σε Φυγή (豹竄拳 - Bào Cuàn Quán - Πάο Τσουάν Τσουάν) ξεκίνησε από τη δυναστεία των Σονγκ (宋 - Sòng, 960 - 1279 μ.Χ.). Κατά τη δυναστεία των Γιουάν (元 - Yuán), Μινγκ (明 - Míng) και Τσινγκ (清 - Qīng) αλλά και στη σύγχρονη εποχή πολλοί επιφανείς μοναχοί και λαϊκοί μαθητές συνέχισαν να εξασκούν αυτή τη φόρμα, όπως οι Τζι Αν (子安 - Zǐ Ān), Τσούε Σουίν (覺訓 - Jué Xùn), Χονγκ Ρον (洪榮 - Hóng Róng), Ζου Γιουέ (祖月 - Zǔ Yuè), Τσινγκ Λούεν (清倫 - QīngLún), Τζαν Τζου (湛舉 -Zhàn Jǔ), Χανγκ Λιν (恒林 - Héng Lín), Γιόνγκ Σιάνγκ (永祥 -Yǒng Xiáng), κ.λπ. Την χρησιμοποίησαν ευρέως για την εξάλειψη της βίας και την προστασία των μοναχών του ναού Σαολίν. Η συγκεκριμένη φόρμα έχει επίσης τις δεξιότητες που διδάσκονται και επιδεικνύονται από τον μοναχό Γιόνγκ Σιάνγκ.

Η φόρμα χωρίζεται σε τέσσερις διαδρομές με κοινό χαρακτηριστικό τους την επίθεση. Χαρακτηρίζεται από μεγαλοπρέπεια, σφοδρότητα, σφιχτή δομή, ρεαλιστικό σχήμα και πραγματική μάχη επίθεσης. Όλες οι κινήσεις είναι σαν χρυσές λεοπαρδάλεις που βγαίνουν από τις τρύπες τους και τρέχουν άγρια. Οι λεοπαρδάλεις είναι τόσο γρήγορες όσο οι ριπές του ανέμου και χτυπούν γρήγορα τους κεραυνούς, εξού και το όνομα η Γροθιά της Λεοπάρδαλης που Τρέπεται σε Φυγή το οποίο έχει περάσει από γενιά σε γενιά. 

Με βάση τη φόρμα η Γροθιά της Λεοπάρδαλης που Τρέπεται σε Φυγή δημιουργήθηκαν άλλες τρεις φόρμες με μικρές διαφορές μεταξύ τους ως εξέλιξη πάνω στην αρχική φόρμα. Οι φόρμες αυτές είναι: η φόρμα η2η Γροθιά της Λεοπάρδαληςπου Τρέπεται σε Φυγή (二路豹竄拳 - Èr Lù Bào Cuàn Quán - Αρ Λου Πάο ΤσουάνΤσουάν) που αποτελείται από 47 διαδοχικές κινήσεις, η φόρμα η 3η Γροθιά της Λεοπάρδαληςπου Τρέπεται σε Φυγή (三路豹竄拳 -  Sān Lù Bào Cuàn Quán - Σαν Λου Πάο Τσουάν Τσουάν) που αποτελείται από 45 διαδοχικές κινήσεις και τέλος η φόρμα η 4η Γροθιά της Λεοπάρδαληςπου Τρέπεται σε Φυγή (四路豹竄拳 - Sì Lù Bào Cuàn Quán - Σι Λου Πάο Τσουάν Τσουάν) που αποτελείται από 44 διαδοχικές κινήσεις.

 

«Κρατώντας το φεγγάρι στην αγκαλιά της και προστατεύοντάς το με τα δύο της χέρια, η χρυσή λεοπάρδαλη γύρισε και κοίταξε δεξιά και αριστερά. Η χρυσή λεοπάρδαλη περιφέρεται στη σπηλιά και πετάει να την πάρει, ενώ η λεοπάρδαλη πιάνει το πρόβατο με τα δύο χέρια. Η λεοπάρδαλη παρακολούθησε τον άνεμο και την κορυφή του βουνού, οπισθοχώρησε και περίμενε τα πρόβατα να έρθουν μπροστά της. Η λεοπάρδαλη πλάγιασε και άστραψε, και η λεοπάρδαλη πήδηξε βίαια. Γυρίζοντας, σφίγγοντας τα χέρια της, τα αυτιά της λεοπάρδαλης υποκλίθηκαν. Τα χελιδόνια τρυπούν τα σύννεφα στον ουρανό. Η μεγάλη τίγρης που κρατούσε το κεφάλι φοβήθηκε, και η λεοπάρδαλη κάθισε. Η λεοπάρδαλη Σαολίν χτυπάει όλη τη διαδρομή, περπατάει με μια γροθιά και μετά χωρίζει τη γροθιά».

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Φόρμες Μίμησης Ζώων