Η Κίνα δεν υπήρξε μια ακαλλιέργητη γη για τον σπόρο του Τσαν. Υπήρξαν πολλοί μελετητές πριν τον Τα Μο. Αυτό που έπρεπε να κάνει ο Τα Μο ήταν να περιμένει έναν ένθερμο αναζητητή που να έχει δυνατό πνεύμα και ψυχή, για να μπορέσει να κατανοήσει το Τσαν και να το διαδώσει. Το Τσαν μεταφέρεται μόνο από καρδιά σε καρδιά. Έπρεπε, λοιπόν, να περιμένει. Η αναμονή του δεν πήγε χαμένη, διότι επιτέλους έφτασε ο Τζι Σαν Τσουάνγκ (姬神光 - Jī Shén Quāng), του οποίου το όνομα σημαίνει «πνευματικό φως», ένας μαθητής ο οποίος αναζητούσε την κατάλληλη τροφή για την πνευματική του πείνα.
Ο Σαν Κουάνγκ απείχε πολύ από το να είναι άλλος ένας απ' αυτούς τους επισκέπτες που χτυπούσαν την πόρτα του Τα Μο μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουν την περιέργεια τους. Αλλά ο σιωπηλός δάσκαλος ήταν αρκετά προσεκτικός ώστε να δοκιμάσει την ειλικρίνεια του καινούργιου του επισκέπτη πριν τον αποδεχθεί. Σύμφωνα με τη βιογραφία του, ο Σαν Γκουάνγκ δεν επιτρεπόταν να εισέλθει στον ναό κι έπρεπε να σταθεί στην αυλή καλυμμένος βαθιά απ' το χιόνι. Όμως η σταθερή του αποφασιστικότητα και η θερμή του επιθυμία τον κράτησαν στο σημείο για επτά ημέρες και νύχτες με χάντρες παγωμένων δακρύων στο στήθος του. Τελικά, έκοψε το αριστερό του χέρι μ' ένα μαχαίρι και το παρουσίασε στον δάσκαλο δείχνοντας ότι η αποφασιστικότητά του να ακολουθήσει τον δάσκαλο ήταν αρκετή για να διακινδυνεύσει την ίδια του τη ζωή. Εκείνη τη στιγμή ο Τα Μο τον δέχτηκε ως μαθητή πλήρως ικανό να διδαχθεί και γι' αυτό τον ονόμασε Χούι Κο (慧可 - Huì Kě) που σημαίνει «ικανή σοφία».
Αυτό το γεγονός υπήρξε άξιο προσοχής, καθώς αυτός ο τρόπος διδασκαλίας που προϋπέθετε την αποφασιστικότητα και το δυνατό πνεύμα του μαθητή υιοθετήθηκε απ' όλους τους δασκάλους Τσαν μετά τον πρώτο πατριάρχη και αποτέλεσε κυρίαρχο χαρακτηριστικό.
Ο σεβάσμιος Τα Μο μετέδωσε τη διδασκαλία στον Χούι Κο χρίζοντάς τον δεύτερο πατριάρχη και μετά τον θάνατο του Τα Μο, ο Χούι Κο έκανε για εξήντα χρόνια ό,τι καλύτερο μπορούσε για να διαδώσει τη διδασκαλία.
Ο δεύτερος πατριάρχης βρήκε έναν άντρα, ο οποίος ήταν πλήρως ικανός να διδαχτεί την καινούργια πίστη και τον μύησε δίνοντάς του το όνομα Σανγκ Καν (僧璨 - Sēng Càn, 520 - 612 μ.Χ.). Μετά από χρόνια διδασκαλίας παρέδωσε στον Σενγκ Σαν τη διαδοχή που του είχε δοθεί από τον Τα Μο και τον έχρισε τρίτο πατριάρχη. Ήταν χάρη στον Σενγκ Σαν που οι διδασκαλίες του Τσαν καταγράφηκαν.
Ο τρίτος πατριάρχης παρέδωσε τη διαδοχή στον Ντάο Σιν (道信 - Dào Xìn, 580 - 651 μ.Χ.), ο οποίος μυήθηκε στην ηλικία των δεκατεσσάρων ετών κι έγινε ο τέταρτος πατριάρχης μετά από εννέα χρόνια μελέτης και πειθαρχίας.
Ο Ντάο Σιν μεταβίβασε τη διδασκαλία στον Χονγκ Ζαν (弘忍 - Hóng Rěn, 600 - 674 μ.Χ.), ο οποίος είχε εκπαιδευτεί από βρεφική ηλικία. Σύμφωνα με τους βιογράφους του, ο πέμπτος πατριάρχης συγκέντρωσε περισσότερους από εφτακόσιους μαθητές από ολόκληρη τη χώρα. Απ' αυτούς τους μαθητές ο σεβάσμιος Χούι Νενγκ (慧能 - Huì Néng, 638 - 713 μ.Χ.) ήταν ο πιο διάσημος για την εκπαίδευση και τις αρετές του.
Το Τσαν εξαπλώθηκε γρήγορα στην Κίνα μετά από έξι γενιές χάρη στον Χούι Νενγκ, ο οποίος θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους πατριάρχες του κινεζικού Τσαν. Μετά τον Χούι Νενγκ, «το πεντάφυλλο λουλούδι άνθισε». Αυτή η έκφραση στο Τσαν σημαίνει ότι αυτό άνοιξε σαν λουλούδι με πέντε φύλλα και εξαπλώθηκε σ' όλη την Κίνα μέσω πέντε σχολών που διαμορφώθηκαν από τη γενιά του δασκάλου Χούι Νενγκ. Στα βουνά και τα δάση της Κίνας ξεκίνησε η κατασκευή χιλιάδων ναών, στους οποίους ζούσαν χιλιάδες άνθρωποι που αφιέρωσαν τον εαυτό τους στη μελέτη και την εξάσκηση του Τσαν.
Με την πάροδο του χρόνου η φιλοσοφία Τσαν θα γονιμοποιούσε τον κινεζικό πολιτισμό ανυψώνοντας τη σκέψη, τον πολιτισμό και την τέχνη σε υψηλά επίπεδα. Το Τσαν, το οποίο είναι πνευματικός γονέας του ιαπωνικού Ζεν (禅 - Zen/Chán), δεν είναι θρησκεία, δεδομένου ότι δεν έχει δόγμα.
Το παλάτι Λιού Ζου Τιέν (六祖殿 - Liù Zǔ Diàn) που σημαίνει «παλάτι των έξι προγόνων», xτίστηκε το έτος 1206 μ.Χ. και καταστράφηκε από την πυρκαγιά του 1928. Η σημερινή αίθουσα ανοικοδομήθηκε το 1983 σύμφωνα με το παλιό ύφος. Τα αγάλματα των έξι προγόνων που υπήρχαν στην αίθουσα ανακατασκευάστηκαν. Οι πατριάρχες αυτοί καλούνται Τσιάν Τσανγκ Λιού Ζου (前禅六主 - Qian Chang Liu Zu - Έξι πρόγονοι του βουδισμού Τσαν).
28 / 1 | Μποντιντάρμα - Τα Μο 達摩 (Dá Mó) | ? - 536 μ.Χ |
29 / 2 | Χούι Κο 慧可 (Huì Kě) | 487 - 593 μ.Χ. |
30 / 3 | Σενγκ Σαν 僧璨 (Sēng Càn) | 520 - 612 μ.Χ. |
31 / 4 | Ντάο Σιν 道信 (Dào Xìn) | 580 - 651 μ.Χ. |
32 / 5 | Χουνγκ Zεν 弘忍 (Hóng Rěn) | 600 - 674 μ.Χ. |
33 / 6 | Χούι Νενγκ 慧能 (Huì Néng) | 638 - 713 μ.Χ. |