Τέχνη 武

Γροθιά Επτά Αστέρων (七星拳 - Qī Xīng Quán)

Η φόρμα ηΓροθιά των Επτά Αστέρων (七星拳 - Qī Xīng Quán - Τσι Σινγκ Τσουάν)θεωρείται ένα από τα παραδοσιακά κινεζικά στιλ πυγμαχίας και μία ευρέως διαδεδομένη ρουτίνα του ναού Σαολίν μέχρι σήμερα. Αποτελεί ένα από τα εξαιρετικά στιλ πολεμικών τεχνών της εθνικότητας των Χαν (漢 - Hàn). Προέρχεται από τη Σαολίν φόρμα η Γροθιά της Πόρτας των Επτά Αστέρων (七星门拳 - Qī Xīng Mén Quán - Τσι Σινγκ Μαν Τσουάν) και είναι ένα από τα θεμέλια του Σαολίν Γουσού. Ανήκει στην ίδια κατηγορία με τις Σαολίν φόρμες Σιάο Τζια Τσουάν (小架拳 -Χiǎo Jià Quán) και ηΓροθιά που Προστατεύει την Πύλη της Καρδιάς και του Νου(长护心意门拳 - Cháng Hù Xīnyì Mén Quán - Τσανγκ Χου Σίνγι Μαν Τσουάν). Το όνομά της αναφέρεται στην τοποθέτηση της Μεγάλης Άρκτου στον ουρανό. Είναι μια τεχνική πυγμαχίας που σχηματίζεται με την απορρόφηση των δυνάμεων διαφόρων πολεμικών τεχνών με βάση αρχαίες κινεζικές τεχνικές γυμναστικής. Ως ένα από τα είδη με τη μεγαλύτερη επιρροή, είναι διάσημο τόσο στην Κίνα όσο και στο εξωτερικό για τη στιβαρότητα, την απλότητα και την ευκολία των κινήσεων κατά την εκτέλεση της φόρμας. 

Η φόρμα χαρακτηρίζεται από κινήσεις απλές και συνεκτικές και γροθιές κοντές, εύκαμπτες και δυνατές. Η πιο χαρακτηριστική κίνηση είναι τα «νύχια - δάχτυλα σε σχήμα πετεινού», για αυτό και τα δάχτυλα πρέπει να είναι δυνατά. Οι κινήσεις του σώματος έχουν διαρκώς την τάση να ανοίγουν και να κλείνουν. Όταν εκπαιδεύεται ο ασκούμενος, μαθαίνει να κινείται σαν τη γάτα και να περπατά σαν τον τίγρη, και η κίνησή του αποτελείται από ένα μοναδικό μοτίβο βαδίσματος του πετεινού. Το βάδισμα απαιτεί και τα δύο πόδια να στέκονται στην ίδια γραμμή, κάτι που ονομάζεται μικρή συρρίκνωση.

Η φόρμα η Γροθιά των Επτά Αστέρων έχει μια αιχμηρή τεχνική, μια τεχνική με δυνατότητα αλλαγής ποδιών, ορθάνοιχτες και κλειστές στάσεις, μια φυσική και έξυπνη τεχνική σώματος, ένα ευρύ άνοιγμα και κλείσιμο ολόκληρου του σώματος. Η στάση αλόγου (馬步 - mǎ bù - μα που)πρέπει να εκτελείται χαμηλά, ο χώρος μεταξύ των γονάτων να μην είναι πολύ μεγάλος, οι κινήσεις των άνω και κάτω άκρων πρέπει να είναι συντονισμένες και το κέντρο βάρους να είναι σταθερό. Κάθε κίνηση έχει τη δική της μοναδική δύναμη. Απαιτείται πολύ υψηλό επίπεδο βασικών δεξιοτήτων από τον ασκούμενο για την άψογη εκτέλεση της φόρμας. 

Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη φόρμα έχει επιλεχθεί και παρουσιαστεί στην τελευταία ταινία σχετικά με τον ναό Σαολίν με τίτλο «Shaolin Temple 2011» που περιγράφει την τελευταία καταστροφή του ναού Σαολίν το 1928 στην Κίνα.

Αλληλουχία κινήσεων:

1. Θέση ετοιμότητας.
2. Αρχική θέση.
3. Μικρή θέση στη στάση του αρότρου.
4. Απότομο σταυρωτό λάκτισμα.
5. Μικρή θέση στη στάση του αρότρου.
6. Προστατεύοντας το αριστερό αυτί ενώ χτυπάς το δεξί πόδι.
7. Ορμώντας με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
8. Πέταγμα χελιδονιού αριστερά σε θέση αλόγου.
9. Χτύπημα με τα δύο χέρια ενώ χτυπάς το πόδι.
10. Χτύπημα στα γεννητικά όργανα.
11. Πέταγμα χελιδονιού και αναπήδηση.
12. Απότομο σταυρωτό λάκτισμα.
13. Μικρή θέση στη στάση του αρότρου.
14. Χτύπημα στο δεξί πόδι.
15. Σπρώχνοντας με τα νύχια γυρίζοντας πίσω.
16. Βήματα του πετεινού.
17. Βήματα του πετεινού.
18. Βήματα του πετεινού.
19. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
20. Απότομο σταυρωτό λάκτισμα.
21. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
22. Ορμώντας με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
23. Ορμώντας με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
24. Ορμώντας με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
25. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
26. Απότομο σταυρωτό λάκτισμα.
27. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
28. Πέταγμα χελιδονιού αριστερά σε θέση αλόγου.
29. Πέταγμα χελιδονιού δεξιά.
30. Εξωτερική ημισέληνος (εξωτερικό ημικυκλικό λάκτισμα).
31. Ορμώντας με τη γροθιά σε μπροστινή προβολή.
32. Πέταγμα χελιδονιού αριστερά σε θέση αλόγου.
33. Χτυπώντας τα δύο χέρια με το πόδι.
34. Χτύπημα στα γεννητικά.
35. Πέταγμα χελιδονιού και αναπήδηση.
36. Απότομο σταυρωτό λάκτισμα.
37. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
38. Χτυπώντας το πόδι ενώ πηδάς προς τα επάνω.
39. Χτυπώντας τον αγκώνα με δύναμη σε χαμηλή στάση φτερού.
40. Χτύπημα με τις γροθιές αριστερά και δεξιά σε μπροστινή προβολή.
41. Μικρή θέση σε στάση αρότρου.
42. Ορμώντας με την αριστερή γροθιά σε μπροστινή προβολή.
43. Ορμώντας με την δεξιά γροθιά σε μπροστινή προβολή.
44. Προστατεύοντας τη βουβωνική χώρα σε θέση αλόγου.
45. Κλείσιμο.

«Η παλάμη χτυπά σαν πέντε πέταλα λουλουδιού. Οι κινήσεις και οι τεχνικές είναι περίεργες, και ακολουθούν επίσης μία γραμμή. Υπάρχουν επίσης σταυροδρόμια, και η κατεύθυνση θα πρέπει να αλλάξει ανάλογα. Τα πέταλα των λουλουδιών είναι υπέροχα και ο πετεινός περπατά ομοιόμορφα. Κάθετη και οριζόντια σύνδεση οκτώ μεθόδων, χιλιάδες σχηματισμοί για να σπάσουν δέκα χιλιάδες επίπεδα. Σφυριά πάνω - κάτω, ξαπλώστε και σκουπίστε τα ποτάμια. Υπάρχει επίσης μία χρυσή βοήθεια, που μπορεί να ξεπεράσει το εμπόδιο και να διασχίσει τον ουρανό. Σε περίπτωση ισχυρής συγκράτησης, ο γερανός ανεβαίνει επιδέξια στο βουνό. Η εφευρετικότητα ρίχνει το επίγειο κανόνι, πετώντας τα πόδια σαν κεραυνός. Κατάρρευση και σπρώξιμο της παλάμης του Θεού, υπάρχει ένας ουρανός κρυμμένος στον ουρανό».

Παραπάνω άρθρα σχετικά με Άοπλες Φόρμες