Το Τσαν αρνείται να οργανωθεί ή να βρεθεί στην αποκλειστική κατοχή οποιουδήποτε οργάνου. Αν υπάρχει κάτι στον κόσμο αυτόν που ξεπερνά τις σχέσεις της πολιτισμικής προετοιμασίας, είναι το Τσαν. Αυτός είναι ένας εξαιρετικός λόγος που το Τσαν δεν είναι θεσμοθετημένο και όλοι οι αρχαίοι γνώστες του ήταν «παγκόσμιοι ατομικιστές». Ποτέ δεν ήταν μέλη οποιασδήποτε οργάνωσης και ποτέ δεν ζήτησαν την αναγνώριση οποιασδήποτε επίσημης αρχής.
Δεν υπάρχουν μυστικά, το Τσαν είναι άμεσο και πρακτικό. Το Τσαν δεν είναι ένα πακέτο πνευματικής τεχνολογίας με ενσωματωμένη εγγύηση επιτυχίας. Δεν μπορείς να το μάθεις από ένα βιβλίο, παρά μόνο από τη ζωντανή παράδοση και διδασκαλία.
Το πρώτο βήμα ξεκινάει με την εμπιστοσύνη στον δάσκαλο και η διδασκαλία επιτυγχάνεται μέσω της σχέσης δασκάλου-μαθητή, όχι με κανόνες και οδηγίες. Ο σκοπός είναι να δει κάποιος καθαρά και, μολονότι τα εμπόδια είναι συνήθως πολλά, θα ξεπεραστούν χάρη στην πειθαρχία, την υπομονή και την επιμονή.
Έτσι, ανάμεσα στον μαθητή και τον δάσκαλο είναι βέβαιο πως σιγά σιγά μέσα στα χρόνια της κοινής προσπάθειας υφαίνεται μια σχέση που μπορεί να θυμίζει άλλους δεσμούς ανθρώπινους, όπως των παιδιών με τους γονείς. Δεν παύει, όμως, να κρατεί και την ιδιοτυπία της, γιατί, ενώ τη σχέση των παιδιών με τους γονείς τη ρυθμίζουν εκτός από τους πνευματικούς και άλλοι παράγοντες (βιολογικοί, οικογενειακοί, οικονομικοί κ.λπ.), η σχέση του μαθητή με τον δάσκαλο διατηρείται αποκλειστικά στο πνευματικό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο: «Σίφου» δεν σημαίνει δάσκαλος, σημαίνει κύριος-πατέρας.