ΤοΞύλινο Ψάρι (木魚 - Mù Yú - Μου Γιου)υπάρχει εδώ και πολλές γενιές στον ναό Σαολίν και αποτελεί ένα βουδιστικό κρουστό όργανο των μοναχών. Χρησιμοποιήθηκε σαν όπλο και τελειοποιήθηκε η τεχνική σε αυτό από τον δάσκαλο Φου Τζου (伏居 - Fú Jū) κατά τη δυναστεία των Σονγκ (宋 - Sòng).Σύμφωνα με τον μύθο, οι βουδιστές λένε ότι τα ψάρια δεν κλείνουν τα μάτια τους μέρα και νύχτα, για αυτό και χάραξαν μία ξύλινη εικόνα σε σχήμα ψαριού για να προειδοποιήσουν τους μοναχούς ότι πρέπει να ξεχάσουν τον ύπνο τους μέρα και νύχτα και να σκεφτούν τοΤάο (道 -Dào - Τάο). Υπάρχουν δύο τύποι ξύλινου ψαριού. Ο ένας είναι ένα στρογγυλό σχήμα ψαριού, το οποίο χτυπούν οι μοναχοί όταν ψέλνουν τις βουδιστικές διδασκαλίες(Σούτρα) για να λατρέψουν τον Βούδα.Ο ρυθμός που δημιουργείται από τον συνεχόμενο ήχο που παράγεται, κρατάει τους μοναχούς σε αφύπνιση για τον πνευματικό τους δρόμο. Ο δεύτερος είναι ένα ίσιο σχήμα ψαριού, το οποίο χρησιμοποιείτο για να συγκετρώσει τους μοναχούς, κοινώς γνωστό ως "Κουδουνίστρα Φρουρού (梆 - Bāng - Πάν)".
Στις μέρες μας το Ξύλινο Ψάρι χρησιμοποιείται σαν όπλο στην εξάσκηση των πολεμικών τεχνών. Ειδικότερα, τα παιδιά και οι έφηβοι κάνουν χρήση αυτού του όπλου. Χτυπάνε με το ξυλάκι το ξύλινο ψαράκι και μετά κάνουν μία κίνηση. Έτσι, ο ήχος που παράγεται κάθε φορά βοηθάει τα παιδιά να συγκεντρωθούν και να εκτελέσουν πιο εύκολα τις φόρμες και να απομνημονεύσουν πιο γρήγορα τις κινήσεις. Για το λόγο αυτό οι φόρμες που χρησιμοποιούν το Ξύλινο Ψάρι αποτελούν φόρμες επίδειξης και επιλέγονται για μία παράσταση Σαολίν Κουνγκ Φου.
Αξιοσημείωτο αποτελεί το γεγονός ότι ηπροφορά της λέξης "Ψάρι (魚 - Yú - Γιου)" στην κινεζική γλώσσα είναι μια ομοφωνία για ευημερία ή αφθονία. Αυτή η φωνητική ομοιότητα οδήγησε τα ψάρια να γίνουν σύμβολο αφθονίας και ευημερίας στην κινεζική κουλτούρα και λογοτεχνία και είναι ιδιαίτερα σημαντικά στην κινεζική μυθολογία.Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες κινεζικούς μύθους για τα ψάρια λέει ότι εάν ένας κυπρίνος (鲤魚 -LǐYú - Λι Γιου) μπορεί να αναρριχηθεί στον καταρράκτη στον Κίτρινο Ποταμό, γνωστό ως Πύλη του Δράκου, ο κυπρίνος θα μετατραπεί σε δράκος. Ο δράκος είναι ένα άλλο σημαντικό σύμβολο στην κινεζική κουλτούρα.Στην πραγματικότητα, κάθε άνοιξη πολλοί κυπρίνοι συγκεντρώνονται σε μεγάλο αριθμό στη βάση του καταρράκτη, αλλά πολύ λίγοι κάνουν πραγματικά την άνοδο. Έχει γίνει ένα συνηθισμένο ρητό στην Κίνα ότι ένας φοιτητής που αντιμετωπίζει τις εξετάσεις του / της είναι σαν ένας κυπρίνος που προσπαθεί να πηδήσει την Πύλη του Δράκου.
Ένας άλλος πολύ γνωστός κινεζικός λαΪκός μύθος είναι ο Θρύλοςτου Λευκού Φιδιού η οποία αναφέρει το εξής:"Μία φορά και έναν καιρό ο μοναχός Φαχάι (法海 -Fǎhǎi)δώρισε ένα μαγικό κύπελλο στον Σιού Σουάν (许宣 -XǔXuān), ο οποίος με το κύπελλο κάλυψε την αυτοκράτειρα Πάι Σου Τζαν (白素貞 -Bái SùZhēn). Η αυτοκράτειρα Πάι ομολόγησε ότι ήταν φίδι και η Σιάο Τσινγκ (小青 -XiǎoQīng) ήταν ένα πράσινο ψάρι χιλίων ετών στη Δυτική Λίμνη. Ο μοναχός Φαχάι είπε, «Λαμβάνοντας υπόψη τη χιλιόχρονη πνευματική σου καλλιέργεια, δεν θα σου αφαιρέσω την ζωή. Σε προστάζω όμως να πάρεις την πραγματική σου μορφή!» Όμως η αυτοκράτειρα Πάι Σου Τζαν δεν ήθελε επειδή ο Σιού Σουάν ήταν ακόμα εκεί. Για να το ανταποδώσει στον βοσκό, το λευκό φίδι μεταμορφώθηκε στην αυτοκράτειρα Πάι Σου Τζαν μαζί με την καλή της φίλη Σιάο Τσινγκ που μεταμορφώθηκε σε ένα πράσινο φίδι και κατέβηκαν από τα βουνά για να βρουν τη μετενσάρκωση του βοσκού.
Όμως θύμωσε πολύ ο μοναχός Φαχάι, μουρμούρισε κάτι και ξαφνικά φώναξε στους θεούς, «Πιάσε μου το πράσινο ψάρι! Μεταμόρφωσε το ψάρι και το φίδι!» Αμέσως στην αυλή εμφανίστηκε μία ριπή ανέμου, από τον άνεμο σχηματίστηκε μία τρύπα και έπεσε κάτω ένα τεράστιο ψάρι τεσσάρων - πέντε μέτρων. Σπαρτάρησε για λίγο και σταδιακά μίκρυνε και έγινε ένα κανονικό μικρό ψάρι. Η αυτοκράτειρα Πάι έγινε ένα μικρό λευκό φίδι, το οποίο συνεχώς κοιτούσε τον Σιού Σουάν. Ύστερα η αυτοκράτειρα Πάι Σου Τζαν και η Σιάο Τσινγκ θάφτηκαν από μια τεράστια πέτρα, στην οποία κατασκευάστηκε μια βουδιστική Παγόδα με το όνομα Λέϊφαν (雷峰塔 -Léifēng Tǎ). Ο Σιού Σουάν εγκατέλειψε την κανονική καθημερινή του ζωή και αποφάσισε να γίνει μοναχός. Δίπλα στην Παγόδα Λέϊφαν, ο Σιού Σουάν κούρεψε όλα τα μαλλιά του, γεγονός που στον βουδισμό σηματοδοτεί το πρώτο και σημαντικό βήμα ενός μοναχού."